onsdag 14 oktober 2009

Slakt...

Jag jobbade första turen i hemtjänsten idag och sen hem och gick promenad med Mange och Billis och sen till andra jobbet och jobbade en extratur. Var lagom trött och slö när jag kom hem och tänkte bara snabbt tvätta av mig för att kila vidare till Marika, Ulf och Nova. Meeen mina katter tyckte tydligen inte att jag skulle ha det så lätt och tyckte tydligen att jag skulle städa undan 3 liter blod och fjädrar först-MEEN innan det underbara jobbet skulle jag tydligen få ut den halvdöda men väääldigt arga skatan som låg under soffan och skrek och blödde om vartannat... Den var totaltokig och anföll så jag ringde mormor...hehe... Vilken syn!! Mormor kommer infarandes iförd en rock och vita träskor med en stor röd kratta i högsta hugg. Men hon lyckades! Ut på balkongen kom skatan, skrikandes och blodet flygandes ÖVERALLT. Vardagsrumsgolvet, soffan, köksgolvet, köksluckorna, balkongen... Sen fick vi in skatan i en skokartong och ut. Sen fick skatan slippa ifrån. Stackars liten! Och sen blev det stackars mig...


*****************





Lilla älskade Nova *



2 kommentarer:

Lina sa...

haha dina katter & skator alltså haha... stackars skatan=( hade jag sett de där hade ja väl grinat hihi

Billans matte sa...

Ja dom slutar aldrig att terrorisera =) hehe...