onsdag 30 september 2009

Då och Nu

Ända sedan jag flyttade tillbaka till bäckefors så känns det som att jag kan använda uttrycket livet då och livet nu. Såsom jag levde då och såsom jag lever nu. Självklart är väldigt många saker, på gott och ont, kvar ifrån livet då. Vänner (tack gode gud!) , saker, vanor osv osv... Sen så formades jag och blev den jag är idag pga livet då. Det var min lyckligaste tid i livet, men även min svåraste. Pga av alla möjliga människor, saker och händelser. Saken är den att varje dag blir jag påmind av den största delen av livet då, som var en väldigt väldigt turbulent tid. Mycket glädje, men så så mycket mer sorg. Vissa dagar påminns jag mer och vissa dagar mindre, men varje dag... Idag var det mer... Jag var på jobbet och skulle sätta på tv:n åt en av de boende. Jag trycker på knappen och ska kolla så det kommer på rätt kanal. Då möts jag av ett välbekant ansikte... Det sög till i magen och där blev jag ståendes stirrandes på en människa från då. Det var en "gammal vän" som satt där och pratade, passande nog om livet då och livet nu. Om sitt eget då men i stora likheter med min egen historia. Det visades fotografier, samma fotografier som jag själv hållt i min hand en gång. Så plötsligt dyker ännu ett bekant ansikte upp, någon som verkligen var en vän. Som jag tyckte så himla mycket om... Herregud vad är detta står jag där och tänker... Overkligt...oja...så många gånger är livet från då overkligt för mig. Jag hoppas att människorna i fråga verkligen har ett liv nu, som inte är som då...för det var i grund och botten bra personer även då. Jag ska nu titta igenom programmet för att verkliga få veta varför jag såg dom idag. Over and out //Em

Inga kommentarer: