lördag 13 november 2010

Du själv..

Jaha, nu har foten blivit bättre - gott gott! Det som hände var att i torsdags eftermiddag/kväll så svullnade foten plötsligt upp, gjorde ont och blev blå och lila och jag fick även svårt att gå på den, utan att jag gjort något. Och så gick det upp i benet och gjorde ont där med. Fick lite smått panik och ringde mamma som säger "du har inte fått en blodpropp?", så hon kom hit och tittade och tyckte att vi skulle åka upp med den. Så vi fick tid på jouren och åkte dit. Läkaren kollade på foten, tog prover osv. Hon tyckte det var väldigt konstigt att det kommit bara sådär så hon kunde inte svara på vad det var. Hon trodde inte på propp i första hand men kunde heller inte utesluta det. Eftersom röntgen eller ultraljud inte var tillgängligt så skickade hon hem oss med en remiss till näl och sa att om det var värre dagen efter så skulle vi åka till näl. Nästa dag var det dock lite grann bättre så vi åkte inte. Så idag är det lite till bättre igen så vette katten vad detta var...kanske ledbandet...men jag har mina kryckor nu och får väl linda foten lite nu då kanske. Och hoppas det fortsätter bli bättre. Tack alla som skrivit och ringt, ni är för söta! Och tack ni som hjälpt mig, guld värda är ni! Ikväll ska jag försöka hoppa bort till Anna en sväng. Annars bara ta det lugnt med foten. Well, ha en fortsatt bra dag!

No matter what, even if it´s light outside and the birds are singing, don´t forget to listen to yourself. It´s you who know yourself best so listen hard.

Eller rätt och slätt som Maggan brukar citera "glöm inte, vem du är!"

1 kommentar:

Marie sa...

Vis den där Maggan ;)