måndag 22 augusti 2011

Blogglust!

Ja a vad kan jag säga till mitt försvar för detta uppehåll på bloggen ??? Jag skyller allt på att jag är kär nuförtiden ! ;) Nej, men sen jag blev sambo så har bloggen blivit väldigt öde. Det vet jag. Sorry för detta ni som lyckas hitta hit. Jag har inte samma skrivbehov när jag är osingel, det visste jag sedan innan. Det är på både gott och ont. Med tanke på att det är bra att skriva av sig. Fast å andra sidan så har jag ju annat att göra än att bo vid bloggen, så på det sättet är det ju positivt...;) Ja ni vet hur jag menar. Men jag ska försöka samla upp sånt där som jag har där, men som blir vilande nu på något sätt. Det nya jobbschemat har börjat, har ju dock tagit extrajobb imellan eftersom det är för lite på schemat. Funkar bra än så länge. Är mycket mer ute och jobbar nu. Till skillnad från sommaren schema som nästan bara var inne turer. Vilket har känts mer och mer i min stackars rygg. Mitt jobb är döden för ryggar över lag, men min längd gör ju inte saken bättre.. Nej, men jag har ändå haft tur för jag har typ aldrig känt av det innan, men denna sommaren har ju varit allt annat än lätt där inne...så det tar väl ut sin rätt.. Men det är nog bara tillfälligt ! Hemma är det fullt av liv ifrån alla mina små. Finns inget som lyser upp mer än dom. Även om det är mycket jobb nu med valp, det kan man inte förneka. Men det goda överväger ju med mil. Norpan växer och gror. Hon är en otroligt snäll valp. Ska väl inte säga för mycket, för sånt kan ju komma med tiden. Hon älskar katterna och Billan och ska helst vara på dom om hon kan. Hon lärde sig ju snabbt att hon kunde masa extremt mycket med Billis innan hon blir förbannad.Ibland blir hon inte ens det. Jag får bryta in en del och agera domare, alltså den som bestämmer. Samma med katterna egentligen, men de har ju farten att dra iväg om de vill. Vilket vi ochså fått träna på-att inte springa efter katterna när de drar iväg ;) Ja denna lilla damen har satt fart i huset ialla fall, som en frisk fläkt ! Men de mår bra allihopa ialla fall. Mina små! Våra små ! Jag & Fredrik har det bra ihop. Vi har alltid varit ihop , och det var såhär det skulle bli. Fast det förstod man ju inte innan såklart ;) Sicket surr, men vi har det gott ialla fall =) Idag kom Lina och John hem till sverige. Ska bli väldigt kul att träffa dom nu. Jag hoppas på det är vi som åker till dom nästa gång och hälsar på! Och på lördag ska vi allihopa fira älskade lilla mormor. Det ser jag väldigt mycket fram emot !!! Nä, klockan går fort såhär inåt natten. Dags att avrunda ! Sleep tight. Jag hoppas jag ska lägga tid på bloggen lite mer nu..! Byye!
Här kommer lite random pics! Sötnosarna sover-älskar er! !
Kusinerna ! Daniel & Jag. Saknar det där flinet.
Varulven var det ja ;)
Go stil...
Myser i Billis korg

Nyvaken
Goa djur katterna drar hem...




Nandar hos mami

1 kommentar:

Marie sa...

Love it! Sluta hålla på såhär med bloggpaus.. Tänk på oss som sitter här ensamna å inte har ngt att läsa.. Okej? ;)